Раритетний віскі вигідніше ексклюзивного вина

Ринок раритетного віскі поступово витісняє вже став звичним для колекціонерів ринок ексклюзивного вина. З точки зору інвестиційної привабливості, пляшка старого віскі принесе більший фінансовий ефект, ніж пляшка вінтажного вина.

Підтверджують зростання популярності дорогого віскі і аукціони. Так, наприклад, на початку цього року через аукціон Sotheby’s був проданий унікальний скотч Macallan. За шестилітровий декантер з віскі невідомий покупець віддав 630 тисяч доларів.

Поки що ринок ексклюзивного віскі важко назвати великим, проте він стрімко збільшується. У той же час ринок дорогого вина, незважаючи на все багатство вибору, показує падіння.

В минулому році через аукціони було продано скотча на 7.5 мільйона доларів, що, звичайно, слабо порівняно з продажами вина, якого через аукціони було реалізовано на 337 мільйонів доларів. Однак у 2008 році скотч користувався набагато меншою популярністю. Через аукціони було реалізовано лише півтори тисячі пляшок. У минулому році таких пляшок виявилося більше двадцяти тисяч. Експерти сходяться на думці, що до 2020 року продажу віскі на аукціонах досягнуть 30 мільйонів доларів.

Очевидно, що попит на скотч став модним трендом останніх років. Втім, ринок ще далекий від насичення. Колекціонери повним ходом розкуповують раритетні екземпляри, які не стільки прагнучи поповнити свої колекції, скільки чекаючи прибутку від їх розпродажі в майбутньому.

Втім, віскокурні явно не встигають за таким попитом. На створення навіть середнього за своїми смаковими якостями віскі потрібно не менш ніж 12 років, проте ринок вимагає набагато більш старих напоїв. Виробникам знадобиться не менше 15 років, щоб задовольнити попит. А значить, в найближчі роки ціна на раритетний віскі буде лише зростати. До того ж, в Шотландії налічується всього близько 100 віскокурен, які, крім виробництва елітних сортів, повинні, в першу чергу, задовольняти запити масового ринку.

 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *